11 produktów spożywczych, za które twoje ciało ci podziękuje.


Okazuje się, że banany i awokado były niesprawiedliwie wykluczone z diety. Kilka jagód dziennie może uchronić nas przed utratą wzroku i nie trzeba rezygnować z jedzenia chleba, aby zachować równowagę.



Dużo się mówi o niebezpiecznych produktach spożywczych wokół nas. Wczoraj mleko było powodem zła na świecie, dzień przed tym, gdy jaja zabiły nas wszystkich. Ale prawda jest taka, że wszystko będzie w porządku z niewielką pomocą zrównoważonej diety.

1. Chleb pełnoziarnisty

Pieczywo pełnoziarniste zawiera dużo witamin B6 i B9, które pomagają wzmocnić układ nerwowy, utrzymać zrównoważony stan emocjonalny, a także wzmocnić układ odpornościowy. Jest wypełniona dużą ilością minerałów śladowych, w tym magnezu, który jest mistrzem w utrzymywaniu wysokiego poziomu energii. Białka są odpowiedzialne za budowanie mięśni i kości, a węglowodany pomagają koncentrować nasze mózgi.

Porada: możesz przygotować kanapkę z pieczywem pełnoziarnistym, pomidorami i mozzarellą na brunch.



2. Jagody

Jagody mają szeroką gamę odżywczych witamin, które przyczyniają się do zdrowia skóry, a także odgrywają ogromną rolę w utrzymaniu nas z dala od zaburzonego widzenia.

Porada: możesz przygotować sałatkę jagodową z truskawkami, jagodami i jogurtem.



3. Awokado

Awokado jest tutaj, aby chronić nasze serca. Pomaga stabilizować ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Rada: możesz użyć awokado zamiast masła na swojej kanapce (upewnij się, że jest na chlebie pełnoziarnistym).



4. Marchew

Marchew dziennie też trzyma lekarza. Marchew pomaga naszemu układowi odpornościowemu. Zawiera karoten: substancję, która zamienia się w witaminę inside wewnątrz naszego ciała. Witamina A poprawia naszą odporność na infekcje.

Rada: Jeśli zetrzesz marchewkę i polej nią trochę oleju słonecznikowego, przyspieszy to proces trawienia witaminy A.



5. Banany

Banany są często niezasłużenie wyłączone ze zdrowej listy pokarmowej. Ale nic nie może łagodzić poziomu cukru we krwi lepiej niż banany (ok, może coś może, ale czy nie jest przyjemnością jeść banana bez poczucia winy?)

Banany zawierają odporną skrobię, która daje uczucie pełności i zmniejsza nasz apetyt poprzez spowolnienie naszego żołądka z opróżniania. Zawierają również pektynę, która pomaga pozbyć się toksyn z naszych ciał.

Porada: Rano możesz przygotować smoothie z bananowo-jabłkowym koktajlem witaminowym.




6. Orzechy

Orzechy mają dużą ilość błonnika, co naprawdę pomaga naszej skórze zachować czystość i świetlistość. Zamiast przenosić się przez skórę, orzechy pomagają wysypkom, drożdżom i grzybom wyprowadzić się z naszego ciała za pomocą błonnika.

Ale wciąż zbyt wiele orzechów może prowadzić do przyrostu masy ciała, więc nie przejmuj się.

Rada: Możesz zastąpić swoją winną przekąskę przyjemności małą paczką orzechów.



7. Papryka

Papryka obniża poziom cholesterolu i łagodzi stany zapalne. Są dobrym źródłem witaminy A, witaminy C, a także witaminy E, która odgrywa ważną rolę w utrzymaniu naszych włosów i skóry wyglądających młodzieńczo.

Rada: Jeśli nie lubisz cytryn, możesz zastąpić je papryką, która zawiera prawie tyle witaminy C co cytryny.



8. Fasola

Bilans złożonych węglowodanów i białek zapewnia powolne, stabilne źródło glukozy zamiast nagłego wzrostu, który może wystąpić po zjedzeniu prostych węglowodanów. Tak więc fasola jest dobra dla osób z cukrzycą, ale nawet jeśli nie masz tego problemu, fasola nadal pomaga w wymianie starych komórek na nowe.

Rada: Jeśli rzadko jesz mięso, drób lub ryby, fasola może być bardzo pomocna w uzyskaniu niezbędnych białek.



9. Zielone warzywa

Zielone warzywa dezaktywują pewne markery stanu zapalnego w całym ciele, które są uważane za sprzyjające chorobom serca. Mogą również uczynić cię Iron Manem, ponieważ Greens zawiera dużo żelaza, które odgrywa ważną rolę w produkcji czerwonych krwinek i jest niezbędne dla procesów metabolicznych.

Rada: Możesz umieścić szczyptę suszonych warzyw na prawie wszystko.



10. Figi

Figi zawierają fruktozę, glukozę, celulozę, pektyny, kwasy organiczne, witaminy A, C, B1, B12 i inne. Są dobre dla poprawy dobrego trawienia, utrzymania wapnia w kościach i zmniejszenia ryzyka osteoporozy.

Rada: Wraz z orzechami, suszonymi figami i innymi suszonymi owocami może być dobrą pożywną przekąską.



11. Jajka

Jaja kurze zawierają 12 podstawowych witamin: A, D, E, H, K, grupa B (B1, B2, B3, B4, B9) i kilka innych. Żółtko jaja ma taką samą ilość witaminy D jak olej rybny (dobra wiadomość dla ciebie). Jaja kurze są również bogate w aminokwasy i faktycznie odgrywają kluczową rolę w budowaniu naszych ciał we właściwy sposób.

Porada: Jajka możesz jeść jako omlet, smażony, gotowany, miękko przegotowany lub jakkolwiek chcesz!


11 produktów spożywczych, za które twoje ciało ci podziękuje.

Nie ma takiego spania!

Nie zrobiłeś nic przez ostatnie 2 minuty. Zamknij to okno albo obczaj najciekawsze posty.